קרן יזמות - בניית מדרגות מעוצבות, מרפסות תלויות, בריכות פיברגלס
052-520-5163

חיזוק מבנים ישנים

מתגוררים בבניין ישן? אל תחכו לסכנה – שיקום וחיזוק מבנים ישנים בהתאם לתקנות העדכניות עם קרן יזמות

במדינת ישראל קרוב ל 1,200,000 דירות שגילן עולה על 40 שנים, בבנייני מגורים בכל רחבי הארץ. מבנים אלו סובלים מבלאי, היחלשות הקונסטרוקציה והמערכות, ומצריכים תחזוקה שוטפת יקרה. חיזוק מבנים ישנים נועד להבטיח את איכות המגורים, הבטיחות ושימור המבנים הללו לאורך עשרות שנים נוספות

חיזוק מבנים ישנים - משמעות

חיזוק מבנים ישנים הוא תהליך שיפוץ וחידוש המותאם באופן פרטני לכל מבנה, בהתאם לגיל, מצב הקונסטרוקציה והמערכות, אשר מטרתו לחזק את השלמות המבנית של מבנים רעועים ולהבטיח את עמידותם במבחן הזמן ובמקרה של אירועים דוגמת רעידת אדמה, שיטפון, אסונות טבע ועומסים אחרים.

הליך של חיזוק מבנים מתבצע על ידי קבלן מורשה אשר מתמחה בתחום שימור מבנים וחיזוק תשתיות. תחילת ההליך הוא בביצוע בדיקת מהנדס מבנים מקיפה, הכוללת בדיקת שלד ויסודות, תוך שימוש במדדים הנדסיים המעידים על רמת החוזק והעמידות של המבנה בנסיבות שונות, וכנגד לחצים ועומסים.

הבדיקה תשלב בין בדק מקצועי בשטח, מדידות והערכת נתונים, שילוב טכנולוגיות לבדיקות תשתית מבניות דוגמת בדיקה סונית, בדיקה אולטרה סונית, סריקה תרמית, טכנולוגיות שיקוף והדמיה, איתור סדקים וחללים בבטון, איתור ליקויי איטום והצטברות מים המכבידים על הקונסטרוקציה ובדיקות נוספות.
אלו יהוו את הבסיס להפקת דו"ח הנדסי מפורט הכולל את נקודות התורפה, הכשלים והחולשות המבניות, ולתכנית החיזוק והשיקום של המבנה.

רלסים ברזל הקמת קומה בבית פרטי

פרויקטים אחרונים

+ 0
שנות ניסיון
+ 0
פרויקטים הושלמו
% 0
לקוחות מרוצים

מתעניינים בחיזוק מבנה ישן?

צרו איתנו קשר!

חייגו: 052-520-5163

או השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

מדוע חשוב לחזק מבנים ישנים?

חיזוק מבנים ישנים הוא צורך מהותי ואינו בגדר המלצה, ולצד התועלות הכלכליות והנראות המשופרת לה זוכה המבנה בתהליך, מדובר לפני הכל בהליך הנועד להבטיח את עמידות המבנה בפני אירועים חיצוניים ואסונות טבע ואת בטיחות השוהים והמתגוררים בו.

עבודות החיזוק נועדו למנוע קריסה מבנית של בנייני מגורים ישנים, כמו גם למנוע פגיעה בריאותית בדיירי מבנים בעלי ליקויים מהותיים היוצרים תנאי לחות, עובש, בידוד לקוי וחשיפה לקור.

חיזוק המבנה עוסק גם בשלמות מבנית, וכולל הסרה של רגבי טיח ובטון רופפים אשר עשויים להשתחרר ולפגוע בעוברים ושבים בסביבת המבנה, ניתוק, סילוק והחלפת אלמנטים מברזל אשר סובלים מקורוזיה וחלודה והחלפתם ברלסים ברזל ופלדה חזקים וחדשים, חיפוי המבנה ויצירת מראה חדיש המשפר את המרקם העירוני/סביבתי.

במסגרת חיזוק וחידוש של המבנה ניתן לכלול גם פתרונות אשר יביאו להתאמת המבנה לצרכים הפונקציונליים המשתנים לאורך השנים, דוגמת סגירת מסתורי כביסה, הוספת מרפסת, הוספת ממ"ד, שיפור וחידוש תשתיות חשמל, אינסטלציה ותקשורת ועוד.

אילו מבנים ישנים זקוקים לחידוש

חידוש וחיזוק מבני מגורים משותפים אינו הליך אחיד החל על מבנים על פי גילם, ומבוסס על נתוני בדיקת מהנדס והמלצותיו.

מספר סיבות לביצוע הבדיקה ובחינת הצורך בחיזוק המבנה:

  • מבנים שהוקמו לפני שנת 1980 והוקמו שלא על פי התקן העדכני למיגון בפני רעידות אדמה
  • מבנים הסובלים מליקויי איטום חיצוניים, חדירת מים מן הגג ו/או מקירות חיצוניים.
  • מבנים אשר סובלים מבלאי ברמה גבוהה לתקופה ממושכת, תקלות חוזרות ונשנות במערכות, תיקונים חוזרים, קושי ליישם ולהתקין אלמנטים בשל תשתיות רעועות.
  • מבנים בעלי פגיעה בשלמות המבנה, אשר סובלים מניתוק אריחים, שחרור חלקי בטון, סדקים עמוקים גלויים, שחרור וחשיפה של יתדות ומוטות ברזל חלודים.
חיזוק תקרה באמצעות רלסים

שיטות לחיזוק מבנים ישנים

חיזוק מבנים ישנים מתבצע במספר שיטות, ובהתאמה לכל צורך ומבנה באופן פרטני. בין שיטות החיזוק:

חיזוק עמודי תמיכה – חיזוק מבני של בניינים הנתמכים על ידי עמודים יכלול חיזוק וייצוב של העמודים בעומק הקרקע, מילוי סדקים ואיטום העמודים, ניקוי העמודים מפני אלמנטים רופפים ופגועים, עיבוי וחיפוי של העמוד בשכבת בטון לחיזוק היכולת שלהם לעמוד בעומסים שונים.

חיזוק מבני באמצעות פלדה/ברזל– החדרת קורות תמיכה (רסלים) מברזל ומפלדה בנקודות שונות של המבנה, לחיזוק החיבורים וליציבות מבנית.

חגורות בטון– יצירת חגורות בטון לתמיכה נוספת בין יחידות מבניות, מרפסות, מחסנים, מעברים.

הוספת ממ"דיםהוספת ממ"ד, מרחבים מוגנים דירתיים לכל דירה במבנה, להגברת הבטיחות האישית וליצירת חגורת תמיכה כוללת למבנה.

איטום– ביצוע איטום וחיפוי חיצוני, החדרת רולקות איטום לספיחת מים לעומק הקונסטרוקציה, למניעת נזקי רטיבות והיחלשות מבנית.

עלות חיזוק מבנים ישנים

עלות חיזוק למבנה ישן אינה אחידה, ונקבעת בהתאם למאפייני המבנה, גילו וצרכי העבודה. עלות החיזוק חלה על בעלי הנכסים, ומהווה השקעה שתחסוך מהם נזקים אפשריים בעלויות כבדות הרבה יותר, במקרה של קריסת המבנה או חלק ממנו. בנסיבות מסוימות ניתן לקבל תמיכה והשתתפות על ידי הרשות המקומית/המדינה.

למה להשקיע בחיזוק המבנה

כפי שניתן ללמוד, חיזוק מבנים ישנים נועד להגן על בעלי הדירות והנכסים. הסיכונים שבהזנחת המבנה הם רבים והתועלות רבות אף יותר:

  • שיפור איכות המגורים
  • חידוש ושיפוץ חזותי
  • חיסכון בעלויות תחזוקה
  • העלאת שווי הנכס
  • הימנעות מסיכוני קריסה ואסונות טבע

 

חברת קרן יזמות היא חברה מובילה בישראל בתחום שיפוץ, שימור וחיזוק מבנים, הוספת ממ"דים ומרפסות, שיפוץ חיצוני וחיזוק וחידוש תשתיות ושלד, בסטנדרטים גבוהים, בליווי צוות אדריכלים, מהנדסים וקבלנים מורשים

מתעניינים בחיזוק מבנה ישן?

צרו איתנו קשר!

חייגו: 052-520-5163

או השאירו פרטים ונחזור בהקדם: